تشخیص دوربین مدار بسته تقلبی

يکشنبه 1 اسفند 1400
14:28
دایی جان ناپلئون



تشخیص دوربین مدار بسته تقلبی

تشخیص دوربین مدار بسته تقلبی : دوربین های مداربسته رکن اصلی سیستم های امنیتی هست که اگر کیفیت مناسبی نداشته باشند کل سیستم امنیتی شما با اختلال روبرو می شود. از آنجا که تولید کنندگان زیادی در دنیا با نام برندهای مختلف دوربین های مدار بسته را تولید می کنند امکان تقلبی بودن و بی کیفیت بودن این دوربین ها نیز قاعدتا افزایش پیدا می کند. در این مطلب به معرفی راهکارهایی در جهت تشخیص دوربین مداربسته اصل از تقلبی می پردازیم تا به شما کمک کنیم بهترین محصول را از بازار تهیه کنید.

سوال اصلی شاید این باشد که دوربین های مدار بسته تقلبی به چه دلیل تولید می شوند؟ نکته مهم این است که دوربین های مداربسته تقلبی تا همین چند سال اخیر بسیار رایج بودند. این دوربین ها برای دور کردن و ترساندن افراد از یک مکان نصب می شوند. بنابراین مردم برای ترساندن سارقان و محافظت از اموال و دارایی­ های خود، دوربین های مداربسته تقلبی را نصب می کردند.

تشخیص تقلبی بودن دوربین مداربسته

برای تشخیص تقلبی بودن دوربین مداربسته راههای مختلفی وجود دارد اما به هر حال باز هم ممکن است در شرایطی نتوانیم دوربین مداربسته تقلبی را تشخیص دهیم. در ادامه به چند روش اشاره می کنیم که به شما کمک می کند دوربین های تقلبی را با احتمال بالا تشخیص دهید.

چراغ های آی آر IR

چراغ های مادون قرمز یک فناوری پر کاربرد در نسل جدید دوربین های مداربسته است که به دوربین مداربسته امکان ضبط تصاویر در شرایط کم نوری و یا جتی در شرایط تاریکی شدید را می دهد. این چراغ ها را حتی با چشم غیر مسلح نیز می توان در بسیاری از دوربین ها تشخیص دهید و در صورتی که به حد کافی به دوربین مداربسته نزدیک شده باشید به راحتی این چراغ ها قابل مشاهده هستند.

همچنین از دوربین های تلفن همراه خود نیز می توانید برای تشخیص چراغ های IR استفاده کنید. بنابراین اگر دوربین مداربسته ای فاقد چراغ های IR باشد به احتمال زیاد تقلبی است.

این نکته را نیز توجه داشته باشید که برخی از دوربین های مداربسته قدیمی هنوز در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که فاقد چراغ های IR هستند، بنابراین اگر دوربین مداربسته مورد نظر شما چراغ آی ار نداشته باشد به احتمال زیاد تقلبی هست و یا یک مدل قدیمی دوربین مداربسته است که توانایی تصویر برداری در محیط های تاریک را ندارد.

نام تجاری (نام برند)

جستجوی نام شرکت در تشخیص واقعی بودن دوربین مداربسته بسیار موثر است، زیرا کمپانی­ های مشهور دوربین تقلبی تولید نمی­کنند.

اگرچه ممکن است از استاندارد برندهای معتبر و معروف مانند هایک ویژن hikvision ، تی وی تی TVT ، داهوا dahua،دوربین مداربسته تیاندی tiandy سامسونگ Samsung، ، پاناسونیک Panasonic یا بوش Bosch مطلع باشید. اما ممکن است از برندهای دیگری مانند کاناری Canary، ویز Wyze، بلینک Blink، امکرست Amcrest، دوربین وای آی YI Home، سوان Swann، لورکس Lorex، سیمپلیکم SimpliCam، یوفای Eufy و غیره بی اطلاع باشید.

اگر از یک برند تجاری بی اطلاع هستید، یک جستجوی سریع آنلاین به تقلبی بودن یا نبودن دوربین مداربسته پاسخ می­دهد. توجه و دقت به لوگوی محصول نیز می­تواند معیار خوبی برای تشخیص تقلبی یا واقعی بودن آن باشد.

دوربین مدار بسته تقلبی

بیشتر بخوانید: دوربین حارس نصب دوربین مدار بسته

کیفیت

کیفیت دوربین های مداربسته نیز می توانند اطلاعاتی در خصوص تقلبی یا واقعی بودن آنها به ما بدهند. دوربین مدار بسته تقلبی با ظاهری پلاستیکی و ارزان قیمت به راحتی از دوربین های مداربسته واقعی تشخیص داده می شوند. نکته مهم این است که شرکت های معتبر دنیا مدل های مختلف دوربین های مداربسته را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه تولید می کنند و در نتیجه تشخیص تقلبی بودن دوربین های مداربسته با نام این برندها کار دشواری نیست و می توانید با یک جست و جوی ساده از این موضوع آگاه شوید.

نداشتن سیم یا کابل

اکثر دوربین ها ی مداربسته نیاز به سیم و کابل برای انرژی الکتریسیته و کابل هایی برای انتقال تصاویر دارند. البته مدل هایی از دوربین مداربسته وجود دارند که باید شارژ شوند اما قطعا به این دلیل که شرایط استفاده از آنها سخت است مورد استقبال قرار نمی گیرند. بنابراین اگر دوربین مداربسته ای دیدید که کابل و سیم به آن متصل نشده است احتمال تقلبی بودن دوربین ها وجود دارد.

همانطور که گفتیم در بازارهای امروزی دوربین­های مدار بسته متنوع زیادی وجود دارد که در بین آنها دوربین­ های بی سیم نیز دیده می شود. بنابراین، قبل از بررسی موارد ذکر شده، از بی­سیم نبودن دوربین اطمینان حاصل نمایید.

جمع بندی

در سالهای گذشته آمار استفاده از دوربین های تقلبی به دلیل قیمت بالای دوربین های مداربسته با کیفیت، زیاد بود اما در چند سال اخیر به دلیل وجود دوربین های مداربسته با کیفیت در مدل های مختلف و قیمت های منطقی توجیهی برای استفاده از دوربین های مداربسته تقلبی وجود ندارد.

بنابراین، میزان دوربین های جعلی در بازار به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این موضوع البته می تواند خیلی خوشایند هم نباشد در شرایط کنونی می توان گفت که به احتمال 99 درصد همیشه یک نفر شما را نظارت می کند، پس مراقب رفتار خود باشید!


[ بازدید : 212 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]