نصب (DVR) دی وی ار خودرو

يکشنبه 21 فروردين 1401
14:34
دایی جان ناپلئون



نصب (DVR) دی وی ار خودرو

نصب دوربین مداربسته در خودرو نیاز به تجهیزات ذخیره ساز مستحکم با قابلیت های منحصر به فرد دارد. چنین دستگاه هایی به صورت اختصاصی برای استفاده در خودرو طراحی می شوند تا توانایی نظارتی حین حرکت را نیز دارا باشند. کیفیت بالای ضبط تصاویر با سرعت فریم بالا به همراه استفاده از قابلیت های فشرده سازی H.264 به طور کامل در دی وی ار ها تعبیه می شود .

کاردبرد دی وی ار خودرو

دستگاه های ضبط هوشمند مورد استفاده در خودرو ها باید قابلیت های ضبط هوشمند، روش های سرچ، حالت های مختلف پلی بک را دارا باشند. همچنین این دستگاه ها در حال حاضر با نام برند های مختلف و در مدل های 4، 8 و 16 کانال در بازار ایران نیز موجود است.

همانطور که مشخص است تصاویر ارسال شده از دوربین های مداربسته در حجم متفاوتی به دستگاه دی وی ار ارسال می شوند و در نتیجه این دستگاه های ذخیره ساز باید توانایی فشرده سازی این اطلاعات با فرمت های استاندارد جهانی را داشته باشند.

نصب خانه هوشمند

سیستم امنیتی چیست

شهر هوشمند

هوشمندانه در امنیت زندگی کنید

این دستگاه ها نیز همانند دوربین های خودرو به عنوان ابزار نظارتی خودرو می باشند. چه هنگامی که شما در خودرو هستید چه در زمان هایی که خودرویتان پارک است. ما عمده تفاوتی که دی وی آر خودرو با دوربین های خودرو دارد این است که محدودیت هایی که در دوربین های خودرو وجود دارد در DVR خودرو نیست.

ویژگی های DVR خودرو

تمام مزیت هایی که در دوربین های خودرو وجود دارد در دستگاه های DVR خودرو نیز وجود دارد. از جمله اینکه :

  1. داشتن مدرکی دال بر مقصر نبودن در تصادف ها …
  2. جلوگیری از کلاه برداری شیادانی که سعی دارند با صحنه سازی تصادف از شما اخاذی کنند .
  3. مچ گیری از کسانی که در پارکینگ به خودرویتان آسیب میزنند و روی بدنه خودرو خط می اندازند …
  4. تحت نظر داشتن خودرو هنگامی که آن را در اختیار کس دیگری قرار می دهید.
  5. و یا ثبت تصاویر به یادماندنی و خاطره انگیر در مسافرت ها و گردش ها

جاسازی DVR خودرو

مهمترین موضوع در هنگام استفاده و نصب دوربین های خودرو این است که دستگاه ذخیره ساز دی وی ار باید در مکانی مخفی جاسازی شود به نوعی که تنها مالک اتوموبیل از مکان دقیق آن آگاهی داشته باشد. نکته مهم در خصوص DVR ها و دوربین های نصب شده در خودرو این است که عموما دوربین های مورد استفاده در خودرو ها ظاهری ظریف و کوچک دارند تا بدون جلب توجه بتوان از داخل و بیرون خودرو تصویر برداری کرد. همچنین برخی از این سیستم ها قابلیت اتصال به اینترنت و وای فای را هم دارند تا شما بتوانید از راه دور و به شکل آنلاین تصاویر این دوربین ها را مشاهده کنید.

نصب و راه اندازی دستگاه DVR

  • دستگاه DVR اتومبیل را نمی‌توان مستقیم روی بدنه خودرو نصب کرد. محفظه دی وی آر باید از بدنه خودرو عایق بندی شده باشد. استفاده از پوشش یا باکس محافظ خارجی جهت جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار ضروری است.

  • نصب افقی به توصیه کارخانه مجاز است.

  • به منظور آگاهی از نحوه عملکرد دستگاه و دریافت سیگنال مادون قرمز، دوربین دید در شب (چراغ LED ) بر روی پنل جلویی دستگاه دی‌ وی‌ آر می‌بایست به سمت بیرون نصب گردد.

چند نکته در مورد نصب دستگاه دی وی ار اتومبیل

  • تفکیک دستگاه از بدنه خودرو جهت رفع تداخل نویز: اولین نکته این است که به عایق بندی دستگاه توجه کنید. برق دستگاه دی وی ار را مستقیما از باتری خودرو تامین کنید و دستگاه محافظ نوسان برق بین دستگاه دی وی ار و باتری نصب کنید.

  • به قطبش سوئیچ کنترل برق توجه داشته باشید. نحوه تست قطبش: سوئیچ کنترل را از برق بکشید، سیمی از قطب منفی باتری بگیرید و آن را با دستگاه مولتی‌متر دیجیتال تست کنید. یک سر سیم را به قلم سیاه و قلم قرمز مولتی‌متر را به بدنه خودرو وصل کنید. اگر مدار کار می‌کند بدین معناست که سوئیچ کنترل برق خودرو مثبت است و اگر مدار کار نکرد، سوئیچ کنترل منفی است.

  • درصورتی ‌که سوئیچ کنترل خودرو منفی است، لازم است به مسئله عایق‌بندی بین دی‌ وی‌ آر (دوربین مدار بسته داخل ماشین) و لوازم جانبی رسیدگی کنید.

  • موضوع عایق بندی دستگاه دی وی ار و لوازم جانبی آن در خودرو هایی که با باتری 12 ولت کار می کنند بسیار مهم است.


[ بازدید : 226 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

عملکرد مکانیزم AGC

يکشنبه 21 فروردين 1401
14:33
دایی جان ناپلئون

یک فناوری کنترل کننده نور در دوربین های مداربسته به حساب می آید که امروزه در بیشتر دوربین های مداربسته وجود دارد. فناوری AGC در ابتدا به عنوان یک آپشن در دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گرفت که به مرور زمان در اکثر دوربین های مداربسته تولید شده توسط برندهای مطرح دنیا مانند داهوا و هایک ویژن قرار داده شد و امروز یک مکانیزم ابتدایی برای همه دوربین های مداربسته به حساب می آید.

عملکرد مکانیزم AGC

اگر بخواهیم نحوه عملکرد مکانیکی دوربین مدار بسته را مورد بررسی قرار دهیم می توان چنین گفت که در تمام دوربین های مداربسته در شرایط کاهش نور محیط ، دیافراگم دوربین بازتر می شود و در نتیجه میزان نور دریافتی چیپ تصویر دوربین مداربسته افزایش می یابد. این عملکرد منجر به بهبود کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته در شرایط نوری ضعیف است. با این حال باز هم در محیط هایی که نور به شدت اندک است نیاز به مکانیزم های تقویتی در جهت بهبود کیفیت تصاویر خواهد بود. مکانیزم AGC در اصل یک مکانیزم الکترونیکی برای تقویت و تنظیم نور محیط است.

در مکانیزم AGC زمانی که نور محیط کاهش میابد، این فناوری با استفاده از تقویت الکترونیکی سیگنال های تصویر را تقویت می کند و در نهایت تصویر پر نور تر نمایش داده می شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که این تقویت نور تصویر یک عیب بزرگ هم دارد که در نهایت منجر به ایجاد نویز های الکترونیکی به صورت ایجاد دانه های ریز و رنگی در تصویر می شود.

نویز الکترونیکی

همانطور که گفتیم مکانیزم AGC یک مکانیزم قدیمی برای بهبود کیفیت تصاویر در شرایط نور کم هست و فناوری های جدیدی برای تقویت کیفیت تصاویر در چنین شرایطی بوجود آمده است. بنابراین بهترین راه برای کاهش نویز تصاویر دوربین مداربسته استفاده از چیپ های تصاویر پیشرفته تر و با حساسیت بالاتر است تا از این طریق بدون نویز تصاویر بهتری داشته باشیم.

از نظر قیمت دوربین مداربسته دارای فناوری AGC هم باید گفت که این مکانیزم تقریبا در تمام دوربین های مداربسته وجود دارد و در نتیجه چون مزیتی برای دوربین محسوب نمی شود تاثیری در قیمت دوربین ها نخواهد داشت.

دوربین تی وی تی hrui داهوا شرکت تیاندی


[ بازدید : 207 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

کاربرد فیش BNC در دوربین مداربسته

يکشنبه 21 فروردين 1401
14:32
دایی جان ناپلئون



کاربرد فیش BNC در دوربین مداربسته

فیش بی ان سی یکی از ابزارهای کاربردی در هنگام نصب دوربین های مداربسته به حساب می آید که در اصل رابطی برای کابل های کواکسیال نیز به شمار می رود. همچنین برای اتصال دوربین های مداربسته به دستگاه DVR عموما از فیش های BNC استفاده می شود.

کاربردهای دیگر فیش BNC

BNC مخفف عبارت British Naval Connector است. اگر بخواهیم در خصوص کاربردهای مختلف این نوع فیش مثال هایی بیاوریم می توان چنین گفت که از فیش اتصال BNC به جز دوربین مداربسته در تلویزیون ، سیگنال های ویدیویی ، بعضی از شبکه های کامپیوتری و… استفاده می شود. این نوع فیش با کابل های RG59، RG58 تا RG179 و RG316 سازگار می باشد. نکته و شباهت فیش های BNC با انواع دیگر اتصال دهنده ها در این است که این فیش ها نیز به صورت نری و مادگی می باشند و به هم وصل می شوند.

انواع فیش BNC

فیش های بی ان سی را می توانید در سه نوع مختلف لحیمی، پرسی و پیچی در بازار پیدا کنید. هر کدام از این فیش های BNC برای قابلیت خاصی طراحی شده اند.

فیش BNC لحیمی

در این نوع از بیش های BNC کابل ها و فیش ها از طریق لحیم کردن با یکدیگر متصل می شوند به همین دلیل در هنگام اتصال در این نوع از فیش های بی ان سی به دستگاه هویه برای لحیمکاری نیاز خواهید داشت.

فیش BNCفیش BNC پرسی

بر خلاف فیش های لحیمی در این نوع از فیش های BNC نیاز به دستگاه هویه نیست و کابل و فیش را از طریق پرس شدن قطعات به یکدیگر متصل می کنند. بجای دستگاه هویه در این نوع فیش به ابزاری جهت پرس کردن نیاز خواهید داشت.

فیش BNC پیچی

همانطور که از نام این نوع فیش مشخص است، از پیچ برای اتصال فیش با کابل استفاده می شود. به دلیل ساده بودن استفاده از فیش های BNC پیچی این نوع فیش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد چرا که بدون نیاز به ابزار هویه و یا ابزار پرس، تنها با یک پیچ گوشتی می توانید کابل را به فیش متصل کنید.

اجزای کابل کواکسیال

کابل های کواکسیال از اجزای مختلفی تشکیل شده اند و در نتیجه برای اتصال این کابل ها به فیش های BNC ابتدا باید اجزای مختلف کابل کواکسیال را بشناسید. کابل کواکسیال از 4 قسمت پوشش بیرونی، شیلد، مغزی و عایق داخلی تشکیل شده است.

پوشش خارجی: پوشش خارجی کابل وظیفه محافظت از کابل را بر عهده دارد.

شیلد : شیلد کابل نیز وظیفه مراقبت از کابل را در برابر نویزهای مغناطیسی دارد.

مغزی : هسته کابل است که وظیفه انتقال تصویر را عهده دار می باشد.

عایق داخلی: این بخش وظیفه جدا کردن مغزی کابل از شیلد را دارد.

طریقه اتصال کابل کواکسیال و فیش BNC پرسی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، جهت اتصال کابل RG59 به فیش پرسی نیاز به ابزار آچار پرس است. در صورت استفاده از فیش پرسی جهت اتصال مراحل زیر را باید انجام دهید.

1- در ابتدا حلقه یا رینگ مربوط به فیش را قبل از برداشتن روکش کابل کواکسیال، بر روی کابل سوار نمایید.

2- با استفاده از کاتر قسمتی از روکش کابل کواکسیال را بردارید تا رشته های شیلد آن نمایان شود.

3- شیلد ها را کنار بزنید و روکش مغزی کابل را به نحوی برش دهید که مغزی مشخص شود.

4- پین سوزنی و طلایی فیش را بر روی مغزی کابل قرار دهید. سپس با آچار پرس، اقدام به پرس می کنیم به نحوی که مغزی کابل به کلاهک سوزنی شکل کاملا متصل شود.

5- حال در مرحله آخر پین سوزنی فیش که به کابل RG59 پرس شده است را داخل فیش BNC قرار دهید. پس از آن حلقه فیش BNC را که در ابتدا بر روی کابل قرار داده بودیم طوری به طرف فیش می بریم که رشته های شیلد به بدنه فیش متصل شوند. در پایان نیز با آچار پرس رینگ را به بدنه فیش و همچنین رشته های شیلد متصل می کنیم.

اتصال کابل کواکسیال به فیش BNC لحیمی

ابتدا هویه خود را داغ کرده و فیش را باز نمایید.

کابل را مانند مراحل قبلی که گفتیم لخت کنید و از حلقه فیش رد کنید.

سپس قسمت گیره فیش را باز کنید به طوری که کابل داخل آن قرار بگیرد و شیلد کاملا زیر گیره قرار بگیرد.

در مرحله بعد مغزی فیش را داخل قسمت لحیم فیش قرار دهید و گیره فیش را سفت کنید.

سپس قسمت مرکزی فیش را لحیم کنید.

در پایان می توانید جهت جلوگیری از اتصال بدنه و مغزی با چسپ قسمت لحیم شده را با چسب عایق بندی نمایید.



[ بازدید : 204 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]