تکنولوژی Defog مه زدایی در دوربین مداربسته / انواع میکروفن در دوربین مداربسته

شنبه 2 مرداد 1400
10:19
دایی جان ناپلئون

تکنولوژی-Defog-مه-زدایی-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
یکی از فاکتور های مهم در یک سیستم دوربین مداربسته کیفیت تصاویر ارسالی از دوربین ها است. با پیشرفت تکنولوژی، دوربین های مداربسته با ویژگی های خاصی به بازار آمده اند که نیاز مصرف کنندگان را به خوبی برطرف می سازند. دوربین های دیجیتال و مگاپیکسلی کیفیت تصاویر بسیار مناسبی ارائه می دهند. با این حال در کاربری های خاص این به تنهایی کافی نیست و عوامل دیگری همچون کیفیت نمایش رنگ ها، کنتراست نور و ... نیز بر کیفیت تصاویر تاثیر بسزایی دارند. به ویژه آنکه شرایط جوی و آب و هوایی نیز در مکان های مختلف متفاوت بوده و بر عملکرد دوربین مدار بسته ها تاثیر بسزایی دارد.

در شرایطی که نور محیط مناسب بوده و شرایط آب و هوایی نیز مساعداست، طبیعتا مشکلی در عملکرد دوربین ها نخواهید داشت. اما شرایط جوی نا مساعد و غیر معمول مانند بارش باران و یا هوای غبار آلود و مه گرفته قطعا بر عملکرد دوربین ها تاثیر گذاشته و اگر فاقد کارایی لازم باشند، شما را با مشکل مواجه خواهند ساخت. ذرات معلقی که در فضا وجود دارند اغلب منجر به کاهش کیفیت تصاویر می گردند و این امر باعث می شود که وضوح و جزئیات تصاویر به خوبی نمایان نباشد. این امر بالاخص برای دوربین هایی که در محیط های خارجی نصب می گردند به نوبه خود مشکل بزرگی محسوب می گردد.

تکنولوژی Defog یا ضد مه چیست؟

تکنولوژی Defog یا ضد گرد غبار و یا ضد مه گرفتگی در دوربین مداربسته، به جهت حل مشکلات موجود در سیستم های نظارتی به ویژه در محیط های روباز ابداع گردیده است. با استفاده از این تکنولوژی، دوربین ها تصاویری با کیفیت مناسب حتی در هنگام مه گرفتگی یا وجود گرد و غبار ارائه می دهند.
نحوه عملکرد این فناوری بر اساس افزودن الگوریتم تقویت کنتراست قبل از ارسال و فرآیند فشرده سازی در دوربین به سیگنال های ویدئویی است. لازم به ذکر است که میزان بهبود و بازسازی کیفیت تصویر بر اساس چگالی مه صورت می گیرد. این الگوریتم در دو مرحله انجام می گردد:
1. تشخیص میزان چگالی مه یا گرد و غبار در تصاویر
2. نحوه بازسازی و تصحیح سیگنال ویدئویی
این الگوریتم قادر است تا تراکم پیچیدگی های موجود در تصاویر را پیکسل به پیکسل تجزیه و تحلیل کرده و کنتراست و وضوح تصویر را ارتقا دهد. از آنجایی که تنظیمات این الگوریتم تماما در داخل دوربین انجام می شود، در نتیجه هیچ گونه تاخیری در ارسال تصاویر رخ نمی دهد.

کاربردهای تکنولوژی Defog

معمولا وجود این تکنولوژی در دوربین های اسپیددام بسیار مناسب است. زیرا از دسته دوربین های outdoor هستند و بیشتر در محیط های خارجی کاربرد دارند و در نتیجه بیشتر در معرض باد و باران و شرایط جوی نامساعد قرار دارند. از فناوری دیجیتال Defog می توان در بسیاری از پروژه های راه اندازی شده در فضاهای باز مانند بزرگراه ها، راه آهن ها، بنادر، فرودگاه ها و … استفاده نمود.
پکیج دوربین مداربسته نصب دوربین مداربسته نمایندگی هایک ویژن

انواع میکروفن در دوربین مدار بسته

انواع-میکروفن-در-دوربین-مداربسته,,
انتخاب سیستم نظارت تصویری مناسب، نیاز به دقت زیاد و آشنایی با انواع دوربین های و تجهیزات مدار بسته دارد. قابلیت ضبط صدا در سیستم های مداربسته همواره یکی از دغدغه های مشتریان بوده است. در این خصوص باید بدانید امکان ضبط صدا در تمامی سیستم های نظارتی و تجهیزات مدار بسته وجود دارد.
همچنین انواع مختلفی از میکروفن ها در سیستم های نظارتی وجود دارند که کاربرد های گوناگونی داشته و معمولا مناسب برای محیط های داخلی هستند. البته در محیط های خارجی نیز می توان از دوربین های مدار بسته ای که دارای میکروفن های مقاوم نسبت به شرایط جوی هستند استفاده نمود.

دسته بندی میکروفن ها

انواع مختلفی از میکروفن های مخصوص ضبط صدا در بازار وجود دارند که به طور کلی از نظر نوع کیس و امکان تنظیم صدا به دو گروه اصلی زیر تقسیم بندی می گردند:
1. طبقه بندی از نظر شکل ظاهری یا نوع بدنه 2. طبقه بندی از نظر قابلیت تنظیم صدا

1. طبقه بندی از نظر شکل ظاهری یا نوع بدنه

  • میکروفن سوزنی: یک میکروفن کوچک است و به دلیل ساختار ظریفی که دارد می توان از آن به عنوان میکروفن های مخفی استفاده نمود و آن را در محفظه های داکت کارگذاری کرد.
  • میکروفن باکس: میکروفون های باکس همانند نامشان بدنه ای مستطیلی شکل داشته و پیچی برای تنظیم صدا بر روی آن قرار دارد.
  • میکروفن گلفی: این نوع از میکروفن ها در داخل بدنه ای شبیه به توپ گلف قرار گرفته اند. این میکروفون ها بسیار سبک و کم حجم بوده و با ولتاژ ۶ الی ۱۲ ولت کار می کنند.

2. طبقه بندی از نظر قابلیت تنظیم صدا

دسته بندی دیگر میکروفن های مورد استفاده در دوربین های مدار بسته بر اساس قابلیت تنظیم صدا است که به دو دسته ولوم دار و بدون ولوم تقسیم بندی می گردند. تنظیم صدای این نوع از میکروفن ها بوسیله پیچی است که در ساختار آنها قرار گرفته است.
در نصب میکروفن در تجهیزات مداربسته باید به این نکته توجه نمود که بهتر است میکروفن را در نزدیکی مکان هایی با آلودگی صوتی بالا مانند پنجره قرار ندهیم زیرا باعث می گردد کیفیت صدای ضبط شده کاهش یابد و همراه با آن صدای خش خش و دیگر اصوات آزار دهنده نیز ضبط گردد. ''''

نصب میکروفن در انواع دوربین مدار بسته

روش نصب میکروفن در دوربین های مدار بسته به روش های مختلفی صورت می گیرد. این عمل در هر کدام از سیستم های مدار بسته مانند آنالوگ، آنالوگ HD و دوربین های تحت شبکه به روش های گوناگونی انجام می گیرد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

در دوربین مداربسته آنالوگ

در این نوع از دوربین ها، میکروفن می تواند مستقیما به دستگاه ضبط DVR متصل گردد بدین ترتیب یک سیگنال آنالوگ بین میکروفن و DVR رد و بدل می گردد. محدودیت تعداد میکروفن قابل اتصال به DVR بستگی به تعداد ورودی های صدا تعبیه شده بر روی DVR دارد.

در دوربین مداربسته تحت شبکه

ضبط صدا در دوربین های مدار بسته تحت شبکه مستقیما بر عهده دستگاه ضبط NVR است. اما هیچ میکروفنی به دستگاه NVR متصل نیست، بلکه مستقیما به دوربین متصل می گردند و یا در طراحی اولیه دوربین ها اساسا در ساختار آنها وجود دارند.
دوربین های IP میکروفن دار عمدتا برای استفاده در محیط داخلی مناسب هستند.

در دوربین های آنالوگ HD


در دوربین های آنالوگ HD، میکروفن را می توان مستقیما به دستگاه HD-DVR متصل نمود. اما جدیدا دوربین های از این نوع به بازار آمده که مجهز به یک میکروفن داخلی نیز هستند.

[ بازدید : 162 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]