چطور برای سیستم نظارت تصویری هارددیسک انتخاب کنیم؟

يکشنبه 6 تير 1400
11:49
دایی جان ناپلئون

انتخاب هارددیسک و سیستم ذخیره سازی مناسب انتخابی پرمخاطره است. انتخابی که باید علاوه بر در نظر گرفتن هزینه ها، نیازمندی های آینده را نیز پوشش دهد. بار مالی این انتخاب در کنار نگرانی از دست دادن اطلاعات می تواند انتخاب را سخت تر نماید. در ادامه به نکاتی کوچک اما مهم اشاره می کنیم که می تواند کمک کننده باشد.

اگر مشغول راه اندازی پروژه سیستم نظارت تصویری هستید یا مسئول IT شرکتی هستید که با داده های تصویری امنیتی سر و کار دارد، ممکن است با چالشهایی برای انتخاب هارددیسک روبرو شوید. نیازمند هارددیسکی هستید که بتواند پاسخگوی حجم کاری بالا در سیستم های نظارت تصویری باشد. درک کرده اید که چقدر داده های امنیتی برای سازمان شما با ارزشند. بنابراین انتخاب یک هارددیسک مناسب برای استفاده در یک سیستم نظارتی می تواند حتی به یک تصمیم کاری حیاتی تبدیل شود. در گزارشی که از شرکت Seagate در اینترنت منتشر شد: همزمان با افزایش نیاز به راهکارهای ذخیره سازی سیستم نظارت تصویری، مشکلات مرتبط با مدیریت داده در سال 2015 رشدی 60 درصدی داشته است. نیازمند راهکارهایی هستیم که بتواند مشکلات را حل کند؛ درایوهای ذخیره سازی که بتواند داده های ویدئویی را در تمام ساعات شبانه روز 7 روز هفته دائما در خود ذخیره نمایند.

گزارش شرکت Seagate: همزمان با افزایش نیاز به راهکارهای ذخیره سازی سیستم نظارت تصویری، مشکلات مرتبط با مدیریت داده در سال 2015 رشدی 60 درصدی داشته است.

خبر خوب این است که با افزایش سرسام آور نیازمندی در سیستم نظارت تصویری همزمان با ظهور پدیده تصاویر 4K، راهکارهایی در بازار وجود دارد که می تواند علاوه بر کارکردن در شرایط کاری سیستم نظارت تصویری، کارایی کل سیستم امنیتی شما را نیز بهبود ببخشد. اما انتخاب گزینه دذست مهم است. شما در تصمیم گیری نیاز به دانستن نکات کلیدی برای خواهید داشت. اولین چیزی که باید بدانیم ظرفیت است. یعنی علاوه براینکه فکر میکنید برای صرفه جویی در هزینه ها بخوبی مطابق نیاز سیستم نظارت تصویری فعلیتان حافظه مورد نظر را انتخاب کرده اید، بار مالی را بدوش کشیده اید ولی مشکلات در طولانی مدت می تواند افزایش یابد. قبل از تصمیم گیری باید به نیازمندیهای آینده دقت نمایید.

  • آیا ممکن است که تعداد دوربین مداربسته موجود در سیستم نظارت تصویری فعلیتان را همزمان با رشد کسب و کار افزایش دهید؟
  • آیا ملاحظاتی مبنی بر حفظ ویدئوهای سیستم نظارت تصویری در مدتی طولانی وجود دارد؟
  • آیا درباره افزایش رزولوشن تصاویر سیستم نظارت تصویری خود فکری کرده اید؟

ویدئوهای 4K نسبت به تصاویر ویدئویی 1080P چهار برابر بیشتر نیاز به فضای ذخیره سازی دارند. تمام این نکات می تواند در بودجه IT و هزینه های نیروی کارتان اثر بگذارند و با نقشه بلند مدت شرکت ناهمخوانی بهمراه داشته باشد. هارددیسک های سیستم نظارت تصویری امروزه می توانند تا 6TB فضا در اختیارتان بگذارند که برای دریافت و ضبط تصاویر حداکثر 64 دوربین مداربسته با داده های تصویری 4K می تواند پاسخگو باشد.

نکته کلیدی بعدی کارکرد مطمئن دستگاه است، یعنی تا زمانی که شما نیاز دارید هارددیسک بتواند بدون اشکال به کار خود ادامه دهد. یعنی هارددیسک به شرایط کاری سیستم نظارت تصویری حساس نباشد و تحت تاثیر شرایطی که تواند هارددیسک های رایج را از کارکرد طبیعی خارج می کند قرار نگیرد. برای مثال تحت تاثیر لرزش دیگر هارددیسک ها یا حرارت بالای کارمداوم با مشکل روبرو نشود، زیرا این عوامل می تواند به از دست دادن فریم های تصویر ختم شود. اشکالی در حفظ داده های امنیتی یک شرکت که قابل پذیرش نخواهد بود.

هارددیسک هایی که با هدف کار در سیستمهای نظارت تصویری ساخته می شوند بگونه ای طراحی شده اند که در 90درصد زمان کار بر روی ضبط و در 10 درصد باقی برروی خواندن اطلاعات متمرکز باشند. این عملیات در تمام ایام سال بصورت هفت روز در هفته مداوم در حال انجام است. همچنین هارددیسکهای سیستم نظارت تصویری بشکلی مهندسی شده اند که بتوانند در سیستم های چند دیسکه بصورت RAID با بشکلی مطمئن کارکنند. شرکتهای سازنده برای بهبود کارایی و امنیت بیشتر به منظور کاهش اثرات لرزش دیگر هارددیسکها از سنسورهای RV استفاده می کنند تا احتمال وقوع اشکال در کارکرد را کاهش دهند.

سومین نکته این است که بدانیم هارددیسک انتخابی ما از چه نوع قابلیت بازیابی اطلاعات برخوردار است. اینکار به شما اطمینان بیشتری می دهد که داده های شما ایمن هستند. درایوهای سیستم نظارت تصویری امروزه بسیار قابل اعتماد هستند، اما شرایط پیش بینی نشده ای ممکن است باعث شوند که یا داده ها را از دست بدهید، یا غیرقابل خواندن شده و یا حتی ویروسی شوند. با انتخاب درایوی که بتواند به شما راهکار ریکاوری یا راه اندازی مجدد مناسبی بدهد، نتنها به قابلیت بازگردانی داده ها در سطح خوبی دست یافته اید بلکه راهکارهای مناسب و سریع و ارزانی برای بازگرداندن اطلاعات خواهید داشت.

آخرین نکته اما مهم، هزینه کلی است. هزینه تنها مختص خرید هارددیسک ها نخواهد بود و کار آنها هم هزینه بر است. همانطور که هارددیسکهای رایج با توجه به توان مصرفی مناسبشان ارزش و قیمت بالایی دارند، هارددیسک های سیستم نظارت تصویری هم می توانند هزینه ها را تا 30 درصد با صرفه جویی در برق کاهش دهند. همچنین به کاهش دما و کارایی خنک کننده آنها نیز کمک می نماید. که در مجموع به بهبود کارایی ختم می شود.


شماره نمایندگی هایک ویژن hikvision دوربین مداربسته tvt بهترین دوربین‌ مدار بسته


[ بازدید : 284 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]