زوم اپتیکال و تاثیر آن بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

شنبه 1 خرداد 1400
9:50
دایی جان ناپلئون


دوربین مدار بسته برای تصویر برداری ناحیه های مختلفی طراحی و نصب می شود . دید نظارتی و دید حفاظتی را می توان از جمله مهمترین ماموریت های این نوع از دوربین ها عنوان کرد . یکی از موارد مورد علاقه کاربرانی که تصاویر زنده یا ضبط شده این دوربین ها کار می کنند ، امکان زوم کردن بر روی تصویر دوربین مدار بسته است . در این قسمت در خصوص نحوه و انواع زوم بر روی تصویر دوربین مدار بسته سخن می گوئیم .

زوم اپتیکال و تاثیر آن بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

به تغییر فاصله کانونی لنز دوربین جهت پوشش جزئیات بیشتر اصطلاحا زوم گفته می شود . زوم کردن دوربین میدان دید ، فاصله کانونی و زاویه دید دوربین را دچار تغییر می کند .

  • زوم دیحیتال

در زوم دیجیتال کل تصویر دوربین مدار بسته به یک نسبت بزرگنمایی می شود . در واقع در زوم دیجیتال کل تصویر دوربین به یک نسبت کشیده و بزرگتر می شود و فاصله کانونی لنز دوربین هیچ تغییری نمی کند . این موضوع باعث افت کیفیت تصویر دوربین پس از زوم دیجیتال می شود .

  • زوم اپتیکال

زوم اپتیکال دوربین مدار بسته ، محبوب ترین نوع زوم می باشد . زوم اپتیکال یا زوم نوری در دوربین های اسپید دام یا دوربین هایی که دارای لنز های موتورایز هستند وجود دارد . در این نوع دوربین ها با زوم کردن بر روی تصویر فاصله کانونی تغییر می کند و این باعث بزرگنمایی بر روی تصویر بدون افت کیفیت می شود . زوم اپتیکال بهترین نوع زوم کردن در یک دوربین مدار بسته است . هر چه فاصله بین کمترین و بیشترین فاصله کانونی لنز دوربین مدار بسته بیشتر باشد ، قدرت زوم اپتیکال دوربین بیشتر است . زوم اپتیکال از تقسیم بیشترین فاصله کانونی لنز بر کمترین مقدار فاصله کانونی محاسبه می شود . از دوربین های مجهز به زوم اپتیکال جهت تصویر برداری پروژه هایی مانند کنترل ترافیک ، مدیریت شهری ، مراکز خرید ، پالایشگاه ها ، زندان ها و پروژه هایی با گستردگی بیشتر استفاده می شود .


1. دوربین مداربسته

2. قیمت دوربین مداربسته

3. دوربین مدار بسته

4. خرید دوربین مداربسته

5. خرید دوربین مدار بسته

6. فروش دوربین مداربسته

7. دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین هایک ویژن
[ بازدید : 262 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]